nedeľa 17. februára 2013

Moja duša uteká.

Vždy, keď ma prepadne strach

Zmizne mi zem pod nohami

A keďže už nemám kam utiecť

aspoň duša sa schová

dovnútra

uzavrie sa do svojej točitej schránky


cítim ako uteká

z končekov prstov

ako opúšťa oči


stávam sa

len imitáciou človeka

nesústredeného, hapkajúceho

neschopného spraviť krok

vypovedať akúkoľvek myšlienku

všetko navôkol sa rozpadá

je mi z toho do plaču

zúfalo klopem duši na dvere

ale ona mlčí

až pokiaľ nepominie

zdanlivé nebezpečenstvo

prečkáva

trasúca sa

pred zranením

nepochopením

vyvrhnutím

(zo spoločnosti)

pádmi

niekde v predembryonálnej prázdnote..

ako Thel.


(Keby ma tak niekto objal.)

1 komentár:

MorcaJobko povedal(a)...

Kde je túžba, je aj prianie, a aj vôľa. to všetko je len jedno.

Duša si ty. Nie je možné ju chytiť a zavrieť, lebo je neuchopiteľná, a preto si vždy nájde cestu preč.

Nemôžeš ju hľadať tam kde ju zavrieš, lebo ona je už niekde inde.

A keď ju (seba) niekde dostihneš, tak sa z tohoto nového spojenia stáva akoby nová duša, ktorá je ešte veľmi krehká. A na prahu vonkajšieho sveta váha a má strach.

Bleh, zamotal som sa už asi trocha.

Skrátka túžbou vzniká prianie a potom musí nastúpiť vôľa.
Duša má vôľu, a ty dušu máš, len niekam na chvíľu išla. Akoby bola vytlačená. A teraz je tu znova a treba sa s ňou znova zžiť.

Oj motanica.... :)